lørdag 7. mars 2015

Nancykofte til barn

Har akkurat begynt på nancykofta til Mina. Bruker oppskriften fra Sandnes sir nye koftehefte. Må si jeg ble skuffet når jeg fikk se i heftet. Det kostet 65 kr og inneholder kun 5 oppskrifter. Nancykofte til voksen er der to ganger, men kan ikke se at oppskriften er ulik hverandre. Men fordelen er at de har laget oppskrift på både fana og Nancy tilhørende pinne 3,5. For min del går det utrolig mye raskere på pinne 3,5 kontra 3. Men til gjengjeld synes jeg generelt at klær strikket på pinne 3 blir penere enn de som er strikket på tykkere pinner. Det blir en vurdering rett og slett.

Har altså startet på Nancy til barn, pinne 3,5 peer Gynt garn borsett fra den blå som er Heilo. Vet ikke hva jeg synes om garnet. Den hvite og grønne liker jeg, men den grå stinker fjøs og sau. Det er i tillegg mye mer stikkete og trått en de andre fargene. Er vant til at grått er litt mer fjøs og stikk, men har ikke opplevd SÅ stor forskjell før.

Nancykofta mi et ferdig og ligger til vask og tørk, bilder kommer. Her er den spede starten på barneversjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar