torsdag 19. november 2015

42 norske kofter

For noen dager siden kom boka 42 norske kofter dumpende ned i postkassen min.


Jeg har for øvrig flere koftebøker og hefter, uten at det er blitt strikket så veldig mange kofter. Jeg koser meg veldig med å sitte å titte på ulike strikkeoppskrifter, og spesielt i bøker.



Jeg må si at jeg liker denne boka veldig godt. Synes bildene er enkle og viser kofta, ikke mye annet dill. Det er ofte bakdelen med fine bøker med fine bilder, det blir rett og slett for få bilder av selve plagget. Spesielt dersom det er et plagg som kan skape hodebry med montering ol., da liker jeg godt at bildene er gode slik at man faktisk kan se hva som skal gjøres.


Det jeg ikke er så glad for er at en overvekt av koftene er strikket med isydde armer. Jeg liker ikke gensere og kofter strikket på denne måten. Jeg synes de krever mye montering og tenking, og jeg synes ikke passformen blir så fin. Jeg liker mye bedre rundfelling og raglan, hvilket er i undertall i denne boka. Det er smak og behag da.




Og så må jeg få si en ting, forsidebildet er GRUSOMT stygt. Mulig at jeg ikke forstår det, men jeg gremmes over at en så fin bok har det rare bildet på forsiden, hvorfor skal modellen stå foroverlent med håret foran ansiktet????




Men altså en fin bok, verdt pengene! (bildet er hentet på jaren forlag sine sider, da blogger ikke synes det er gøy å laste opp mine egne bilder på bloggen...)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar